Monday, March 24, 2008

Punca pergolakan krisis MB terengganu

Menantu PM punca pergolakan antara Umno dan Istana Terengganu?

Mon | Mar 24, 08 | 9:58:34 am MYT

Pergolakan di Terengganu mengenai perlantikkan Menteri Besar adalah berpunca dari menantu Perdana Menteri.

Beliau tetap mahukan Idris Jusoh walaupun pihak istana terang-terangan tidak mahukan boneka kepada Patrick Lim itu.

Mengapa menantu PM mahukan Idris Jusoh terus berkuasa?

Hanya Idris Jusoh yang akan mempertahankan Patrick Lim untuk terus bermaharajalela di Terengganu. Patrick Lim adalah sumber kewangan terbesar untuk Abdullah dan Menantu.

Jika projek-projek Patrick Lim terus berjalan di Terengganu, menantu Abdullah akan terus mempunyai dana untuk menguasai negara.

Dengan kuasa yang ada pada bapa mertuanya, Ahmad Said telah dipecat kerana menerima watikah perlantikkan Menteri Besar daripada pihak istana. Adun Kijal itu disingkirkan daripada Umno hanya kerana beliau setia dan patuh kepada Sultan Terengganu.

Umno yang selama ini jaguh kepada perjuangan mempertahankan kedaulatan Raja dan orang-orang Melayu kini telah bertukar menjadi penderhaka kepada Raja dan orang-orang Melayu.

Semua ini kerana adanya menantu PM yang menang di Rembau dengan cara penipuan.

Raja disanggah hanya kerana ingin mempertahankan Abdullah, Menantu dan Patrick Lim! Bangkitlah wahai orang-orang Umno. Kami di Rembau tidak akan mengalah dalam perjuangan untuk Menyingkirkan Abdullah dan menantunya dari Umno.

Kami telah membuktikan dengan memboikot menantu PM di Rembau. Jika tidak ada penipuan, beliau sudah pasti akan kalah dalam pilihanraya umum yang lalu.

Jawatan Ketua Pemuda Umno � Norza ganti?

Kuat mengatakan bahawa menantu Abdullah terpaksa melepaskan cita-cita untuk menjadi Ketua Pemuda buat masa ini. Ini adalah untuk mengelakkan dari Umno terus dikritik dan dihina.

Perlepasan cita-cita hanya seketika. Lepas itu boleh dibolot kembali bila Umno dapat sapu semula negeri-negeri yang terlepas dari BN.

Ini mungkin dilakukan untuk menyelamatkan nasib bapak mertuanya yang hari ini terus di desak untuk meletak jawatan.

Tapi...siapa Ketua Pemuda Umno kalau bukan menantu Abdullah nanti. Biasa la proksi menantu Abdullah adalah Norza Zakaria.

Beliau akan di junjung untuk mengambil alih Ketua Pemuda Umno. Ini akan memastikan peluang menantu terus wujud dan Norza Zakaria pasti akan terhutang 'body'.

Mampukah Norza untuk ganti Ketua Pemuda Umno. Beliau yang asal dari rusuk menantu Abdullah terma yang pernah kami baca � dan adalah Norza ini akan diterima kerana dia adalah penjilat Khairy No 1.

Inilah senario yang jelas terdengar dalam formulasi untuk mengadakan perubahan palsu dalam Umno. Kami dimaklumkan bahawa Pemuda Umno akan dijadikan jentera untuk mengambil balik negeri-negeri yang sudah terlepas.

Pemuda Umno akan menjadi jentera untuk terus menipu dengan perubahan kononnya menantu Abdullah tidak akan memegang jawatan lain selain untuk menumpukan peranan sebagai ahli parlimen.

Apa pun, menantu Abdullah akan terus berada di situ dan Abdullah akan terus terikat dengan idea usang menantu itu. Perubahan dalam Umno seperti yang di gembar gembur adalah dengan pemupusan menantu dan bapak mertua ini.

Tanpa itu Umno akan terus berkubur. Semangat anti khairy akan terus memburu dia dan rakan-rakan dia. Nyah ko menantu Abdullah dari bumi bertuah Malaysia. - mr

No comments: